29/04/2024 15:52

מהי משכנתא הפוכה ולמי היא משתלמת בכלל? 

>>
>>
מהי משכנתא הפוכה ולמי היא משתלמת בכלל? 
מאת: נווה פריצקי
מאת: נווה פריצקי

משכנתא הפוכה היא מוצר פיננסי שתוכנן במיוחד עבור בעלי בתים שהגיעו לגיל גבורות והם מחפשים להמיר חלק מההון העצמי של הבית שלהם במזומן. בניגוד למשכנתא מסורתית שבה אנחנו משלמים תשלומים חודשיים למלווה עד שהדירה שקנינו עוברת לגמרי לבעלותנו, משכנתא הפוכה פועלת הפוך. היא בעצם מאפשרת לקבל תשלומים מהמלווה כאשר הוא משעבד בתמורה את הנכס. ההלוואה מוחזרת כאשר בעל הבית מוכר את הנכס, עובר דירה או נפטר.

איך עובדת משכנתא הפוכה?

ישנם מספר סוגים של משכנתאות הפוכה. בגדול כדי לזכות במשכנתא הפוכה, יש תנאי סף של גיל. בדרך כלל החל מגיל שישים ומעלה. מעבר לכך, הבית עליו רוצים לעשות את המשכנתא ההפוכה חייב להיות שווה ערך של לפחות מיליון ₪.

סכום הכסף שאפשר לקבל באמצעות משכנתא הפוכה תלוי במספר גורמים, ביניהם ערך הבית, גילו של בעל הבית ושיעור הריבית. ככל שבעל הבית מבוגר יותר, כך הוא יוכל לקבל יותר כסף. 

אפשרויות התשלום כוללות סכום חד פעמי, תשלומים חודשיים, מסגרת אשראי או שילוב של אלה.

למי כדאית משכנתא הפוכה?

אז זה נשמע מפתה ובהחלט עשוי להעניק מענה עבור קשישים עם הכנסה מוגבלת.

המשכנתא ההפוכה יכולה לספק מקור הכנסה נחוץ עבור קשישים שמתקשים להתמודד מבחינה כלכלית. כך הם יהיו מסוגלים לכסות הוצאות קבועות שגרתיות, להרשות לעצמם להיעזר בשירותי מוניות, עזרה במשק הבית או אפילו תמיכה בילדים או מתנות לנכדים.

חשוב לזכור כי משכנתא הפוכה תפגום בירושה. לכן מי שאין בכוונתו להשאיר את ביתו ליורשיו, תוכל המשכנתא ההפוכה להיות אופציה אטרקטיבית. הם יכולים להמשיך להתגורר בבית שלהם תוך כדי שהם נהנים מהכנסה כספית הודות למשכנתא ההפוכה.

האם משכנתא הפוכה משתלמת?

בעוד שמשכנתא הפוכה יכולה להיות כלי פיננסי שימושי עבור חלק מהקשישים, ייתכן שהיא לא האפשרות הטובה ביותר עבור כולם. חשוב לשקול היטב את היתרונות והחסרונות לפני שמחליטים אם כדאי להוציא משכנתא הפוכה.

יתרונות:

– מספק מקור הכנסה לקשישים בעלי משאבים כלכליים מוגבלים.

– מאפשר לאנשים ליהנות מערך הבית שלהם מבלי למכור אותו.

– מציע אפשרויות תשלום גמישות כדי לענות על צרכים פיננסיים אינדיבידואליים.

– מאפשר לקשישים להזדקן במקום המוכר שלהם ולשמור על עצמאותם.

חסרונות:

– ריבית שנצברת על ההלוואה תפחית משמעותית את ההון העצמי בבית בטווח של זמן.

– עמלות ועלויות סגירה הקשורות למשכנתאות הפוכות יכולות להיות גבוהות.

– יש להחזיר את ההלוואה אם ​​בעל הבית עוזב דירה או נפטר, פוטנציאל להשאיר פחות ליורשים.

– לא מתאים לבעלי בתים המתכננים למכור את ביתם בעתיד הקרוב.


בגלל שיש צדדים לכאן ולכאן, כדי לפנות אל איש מקצוע. התייעצות עם יועץ פיננסי תסייע לכם לקבל החלטה מושכלת בהתבסס על הנסיבות האישיות שלכם.

תוכן עניינים

קטגוריה:

שתפו אותי:

אולי תאהבו גם

חנות בגדי הים של סילקיפיט

חנות בגדי הים סילקיפיט, יעד מוביל לכל צרכי בגדי הים שלך, מציעה מגוון מעולה של בגדי ים איכותיים ויוקרתיים. פוסט זה בבלוג יעמיק בהיבטים השונים